• Call Us : 021-55275650 - 09391463723 - 09121463723
  • Email us : rad.profiles.co@gmail.com
  • Working Hours : 09:00-18:00

دیوارپوش ها و تایل های دکوراتیو

  • Home
  • /
  • دیوارپوش ها و تایل های دکوراتیو

در این نوشته به کاربرد دیوارپوش به عنوان پوسته ای تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی پرداخته و انواع دیوارپوش از نظر جنس و ظاهر از جمله دیوارپوش PVC ، کاغذ دیواری ، دیوارپوش سه بعدی ، دیوار پوش چوبی و غیره ، معرفی و مزایا و معایب هر یک از انواع این پوشش دیوار به طور کامل تشریح می گردد.

کاربرد دیوارپوش

دیوار در عملکرد به عنوان جداکننده دو فضا و محصور کننده فضاهای داخلی استفاده می شود . علاوه بر نقش جداکننده ، دیوارها به کمک پوشش های متنوع می توانند به عنوان عنصری دکوراتیو در دکوراسیون داخلی استفاده شوند . دیوارپوش به عنوان پوشاننده دکوراتیو ، برای دیوار اصلی در ساختمان های تازه ساخت و یا دیوارهای تخریب شده در ساختمان های قدیمی ، بسیار مناسب است. همچنین دیوارپوش ها می توانند عملکرد حرارتی، آکوستیک و بهره از نور طبیعی را بهبود بخشند. از انواع معمول دیوارپوش ها می توان به پوشش رنگ، دیوارپوش PVC ، دیوارپوش چوبی ، پوشش کاغذ دیواری در طرح ها و بافت های متنوع اشاره نمود. با استفاده از پوشش دیوار و صرف هزینه و زمان کمی برای طراحی و اجرای آن می توان فضایی منحصر به فرد و جذاب ایجاد نمود.

کاربرد دیوار پوش چوبی با طرح و رنگ های متفاوت در دکوراسیون داخلی

انواع دیوارپوش

پوشش های دیوار از نظر کاربرد و متریال تشکیل دهنده به انواع مختلفی تقسیم می شوند و انتخاب پوشش دیوار باید متناسب با نحوه استفاده از فضای داخلی و با بررسی ویژگی های دیوارپوش های متنوع صورت گیرد. از پارامتر های تاثیرگذار در انتخاب دیوارپوش می توان به میزان شلوغی و رفت و آمد در فضا ، نوع کاربرد مورد انتظار مانند آکوستیک یا ضد حریق بودن پوشش ، ماندگاری و شرایط نگهداری دیوارپوش ، اشاره نمود.

دکوراسیون آشپزخانه با پوشش دیوار ضد آب پی وی سی

پوشش دکوراتیو دیوار در آشپزخانه

انواع دیوارپوش ها با توجه به متریال و نوع کاربرد شامل موارد زیر می شود :

  • پوشش رنگ دیوار
  • پوشش کاغذی دیوار
  • پوشش پارچه ای دیوار
  • دیوارپوش پی وی سی
  • پوشش چوبی دیوار
  • دیوارپوش چرمی
  • دیوارپوش سنگی
  • پوشش آکوستیک
  • دیوارپوش سه بعدی
  • پانل بتنی دیوار
  • کاشی و سرامیک

پوشش رنگ دیوار

یکی از معمول ترین روش های پوشش دیوار ، زیرسازی و رنگ آمیزی با طرح ها و رنگ های مختلف است که با پیشرفت تکنولوژی، رنگ های کاربردی متفاوتی وارد صنعت ساختمان گردیده است. از انواع رنگ ساختمان از نظر کاربرد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

رنگ آنتی باکتریال ، با استفاده از تکنولوژی نانو و ایجاد سطوح عاری از آلودگی باعث جلوگیری از رشد انواع باکتری‌ها و گسترش و انتقال بیماری‌ها تا حد زیادی می شود و کمک شایانی به بهداشت و سلامت فردی و عمومی می نماید. از این رنگ در محیط های درمانی مانند بیمارستان و درمانگاه، آزمایشگاه ها می توان استفاده نمود.

استفاده از پوشش رنگ نانو عایق در برابر نفوذ آب در حمام

پوشش رنگ نانو عایق آب

رنگ عایق رطوبتی مخصوص استخر ، رنگ نانو پایه آب است و بعد از واکنش رنگ با آب و خشک شدن سطح ، نسبت به نفوذ رطوبت ، بخار و یا آب به طور کامل مقاوم می گردد. از این نوع رنگ می توان در حوض و استخرها و یا آشپزخانه و حمام استفاده نمود.

رنگ ضد امواج الکترومغناطیسی که به منظور جلوگیری از نفوذ امواج و کاهش آسیب های ناشی از این امواج به صورت لایه های نازک بر روی سطوح ساختمان پوشانده می شود. میزان سطح موردنیاز به پوشش ضد امواج الکترومغناطیسی با توجه به میزان امواج پخش شده در محیط توسط کارشناس متخصص تعیین می گردد.

رنگ ضد حریق، در برابر آتش مقاوم است و توسط تنگستات سدیم و رنگ ازبست آتش گرفتن را به تاخیر می اندازد. به این ترتیب در مکان هایی که از چوب و یا فولاد استفاده شده است از این نوع رنگ ساختمان استفاده می شود.

رنگ سلولوزی ، مواد طبیعی سلولزی از ترکیبات این رنگ ساختمان است. برای بهبود چسبندگی، سختی، نرمی و انعطاف پیری غشا به آن روان کننده افزوده می شود. در مقایسه با رنگ روغن معمولی این رنگ می تواند به راحتی شسته شود و سختی و انعطاف پذیری بیشتری دارد. سطح آن صاف تر ، درخشنده تر و دارای مقاومت بهتری در برابر تغییرات آب و هوایی دارد .

ایجاد فضایی جذاب با استفاده از کاغذ دیواری ضد آب با طرح گل

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار

دیوارپوش کاغذی

انواع کاغذ دیواری یا دیوارپوش کاغذی در طرح ها و رنگ ها متنوعی در فضاهای داخلی اجرا می شود. در نوع چاپی کاغذ دیواری،چاپ هر طرح مد نظر و سلیقه افراد امکان پذیر خواهد بود . همچنین امکان هر گونه نقاشی بر روی کاغذ دیواری بعد از نصب نیز وجود دارد. دیوارپوش کاغذی دارای قابلیت شست و شو ، قابلیت برداشتن آسان ، هزینه اقتصادی و سرعت بالا در اجرا ، می باشد. از انواع کاغذ دیواری می توان به کاغذ دیواری ضد زلزله ، کاغذ دیواری قابل برداشت، کاغذ دیواری قابل شست و شو ، کاغذ دیواری LED دار ، کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیسی اشاره نمود .

کاغذ دیواری ضد زلزله از انواع نوین این دیوارپوش هاست که علاوه بر زیبایی در مقاوم سازی دیوارها در برابر زمین لرزه نیز بسیار موثر است.

کاغذ دیواری قابل برداشت ، که به عنوان دیوارپوش موقت نیز شناخته شده است، سطح طراحی ایده آل مستاجران را ارتقاء داده است، در این نوع از دیوار پوش ها از چسب ویژه ای استفاده می کنند تا به طور دائمی به دیوارها بچسبد و در عین حال در زمان جابجایی یا تعویض، به راحتی و بدون زحمت کنده شود.

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار قابل شست و شو در سرویس بهداشتی

کاغذ دیواری قابل شست و شو در سرویس بهداشتی

برای ساخت کاغذ دیواری قابل شست و شو ، تنها لازم است یک لایه به صورت لمینیت بر روی کاغذ دیواری معمولی با هر طرح و رنگی اجرا نمود. کاغذ دیواری قابل شست و شو در مقابل جذب آب مقاوم بوده و  سطح صیقلی آن باعث جلوگیری از جذب آلودگی و غبار محیط می شود.

ترکيب مدرنيته و سنت در ساخت کاغذ ديواري ال اي دي دار

کاغذ دیواری ال ای دی دار

کاغذ دیواری ال ای دی دار ، در این نوع کاغذ دیواری LEDها به طور کامل با کاغذدیواری یکپارچه و متحد شده و هیچ ضخامتی به جنس کاغذ اضافه نمی کند.

استفاده از دیوارپوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی برای بزرگتر نشان دادن فضا

به کارگیری کاغذ دیواری سه بعدی در نشیمن

کاغذ دیواری سه بعدی از نظر جنس با انواع کاغذ دیواری های معمولی فرقی ندارد اما طراحی آن به گونه ای است که به دلیل سایه هایی که دارد، طرح آن در فاصله حدود سه متری برجسته یا فرو رفته به نظر می رسد.

پوشش پارچه ای دیوار به صورت برجسته برای بخشی از دیوار

پوشش پارچه ای برجسته

دیوارپوش پارچه ای کنفی دارای بافت برجسته

پوشش پارچه ای طبیعی

دیوارپوش پارچه ای

دیوارپوش پارچه ای طبیعی از الیاف های طبیعی تشکیل شده و  مانند کنف بافته می شود . در این نوع پوشش دیوار هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی شود و سازگار با محیط زیست است. دیوارپوش پارچه ای دارای عمر مفید طولانی تری نسبت به رنگ و کاغذ دیواری است همچنین نصب و اجرای دیوارپوش پارچه ای بسیار آسان تر از نصب کاغذ دیواری و سریع تر از اجرای رنگ است. پوشش پارچه ای دیوار دارای قابلیت هماهنگی با دکوراسیون و مبلمان و دارای خاصیت آکوستیک می باشد.

استفاده از پوشاننده دیوار پی وی سی با طرح چوب در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش پی وی سی با طرح چوب

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش پی وی سی ، پوششی دکوراتیو و مقاوم در برابر نفوذ آب و جذب آلودگی ، بسیار بادوام و دارای قابلیت تمیز شوندگی است. به همین علت پوشش پی وی سی برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد که باعث تخریب زود هنگام پوشش دیوار و تولید آلودگی می شوند ، بسیار مناسب است. دیوارپوش PVC در طرح ،بافت ، رنگ و ابعاد گوناگون طراحی و اجرا می شود . همچنین روش ساخت نوین امکان چاپ طرح های متنوع بر روی دیوارپوش پی وی سی را فراهم می نماید. هزینه اولیه دیوارپوش پی وی سی نسبت به رنگ و یا کاغذ دیواری بیشتر است اما به علت دوام بالا و کیفیت ماندگار این پوشش در زمان طولانی نسبت به رنگ و کاغذ دیواری عمر مفیدی حدود ۱۰ سال داشته و در نهایت اقتصادی است. از مزیت های پانل پی وی سی می توان به تنوع در طرح و اجرای آسان بدون ایجاد هیچگونه درزی اشاره نمود. دیوارپوش پی وی سی هیچگونه محدودیتی برای استفاده ندارد و برای تمامی فضاها مانند آشپزخانه ، حمام و یا اتاق پذیرایی ،مکان های پر رفت و آمد مانند مدارس و همچنین فضاهای درمانی مانند بیمارستان بسیار مناسب است.

استفاده از پوشش پی وی سی برای جلوگیری از جذب آب به دیوار در حمام

دیوار پوش پی وی سی با خاصیت مقاوم در برابر آب

از مزایای دیوارپوش پی وی سی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بادوام
  • قابل شست و شو
  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • سبک
  • قابل بازیافت
  • مقاوم در برابر حریق
  • نصب سریع و آسان
  • جذاب
  • نگهداری آسان
  • قابل استفاده در تمام فضاهای داخلی
  • بهداشتی

استفاده از چوب طبیعی برای پوشاندن دیوار در طرح و اندازه های متفاوت

پوشش دیوار با قطعات مختلف چوبی

پوشش چوبی

دیوارپوش چوبی مجموعه ای از ورق های چوبی با ابعاد و طرح های متنوع است. می توان برای زیباتر شدن طرح پوشش دیوار از پانل چوبی با تفاوت رنگی متمایز استفاده نمود. دیوارپوش چوبی دارای دوام مناسبی است اما در طولانی مدت نیاز به نگهداری دارد که از روکش هایی برای افزایش طول عمر مفید پانل چوبی می توان ایجاد نمود.

به کارگیری پوشاننده چوبی دیوار و ایجاد فضایی جذاب

پوشش دیوار با تخته های چوبی

رنگ گرم و بافت طبیعی دیوارپوش چوبی در طراحی داخلی فضا نقش به سزایی دارد و باعث ایجاد فضایی زیبا و منحصر به فرد می شود . چوب عایق مناسبی برای حرارت و صوت است و باعث کاهش تبادل حرارت و سر و صدا از محیط بیرون می شود. از انواع دیوارپوش چوبی می توان به دیوارپوش ترموود اشاره نمود.

پوشش دیوار با پانل های چرمی برای جلوگیری از تبادل حرارت و صوت

پوشش دیوار با پانل چرمی

دیوارپوش چرمی

دیوار پوش چرمی از پانل های سه بعدی با روکش چرم ساخته شده که دارای طرح و شکل های بسیار متفاوتی است. پوشش چرمی به دلیل داشتن متریالی زیبا و در عین حال مقاوم در برابر حرارت ، صدا و آتش بسیار کاربردی خواهد بود. از پوشش چرمی در سالن های همایش ، لابی هتل ، مهد کودک و منازل استفاده می شود .

پوشش دیوار داخلی با سنگ سفید

دکوراسیون اتاق با پوشش سنگی

دیوار پوش سنگی

پوشش سنگی از قطعات متفاوت سنگ با جنس و رنگ های متنوع تشکیل شده است . برای تاکید بر قسمتی از دکوراسیون ، مانند دیوار پشت تلویزیون، شومینه و … می توان از نوع پوشش سنگ نیمه قیمتی استفاده نمود . این پوشش دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خراشیدگی است و طول عمر مفید بالایی دارد. اگرچه سنگ عایق مناسبی برای حرارت نیست اما ایجاد پوسته ی دوم از هر جنسی بر روی دیوارها تاثیر چشمگیری بر روی کاهش تبادل حرارتی و صوت دارد.  از ترکیب مجدد سنگ‌های طبیعی با مواد افزودنی دیگر همچون سیمان و افزودنی‌های پلیمری ، می توان سنگ مصنوعی تولید و یا با ایجاد پوشش بر روی پانل های بتنی دیوارپوشی با نمای سنگ ایجاد نمود که از مزایای این پوشش می توان به وزن کمتر ، نصب آسان و سریعتر نسبت به دیوار پوش های سنگی ، تنوع در طرح و شکل و ابعاد با استفاده از قالب های متفاوت ، امکان ساخت پانل کامپوزیت بتن و فوم های عایق صدا و حرارت ، اشاره نمود.

پوشش آکوستیک سه بعدی طرح دار

دیوار پوش آکوستیک برجسته

پوشش آکوستیک

پوشش آکوستیک برای دیوار فضاهایی که نیاز به جذب صوت و خاصیت آکوستیکی دارند مانند اتاق های جلسات، سالن آمفی تیاتر، هتل و ادارات به کار برده می شود . پوشش آکوستیک به صورت پارچه ای از جنس پلی استر و اولفین بافته می شود و تحت آزمایش جذب صوت قرار می گیرد.

پوشش سه بعدی تایل بتنی به صورت برجسته

دیوارپوش سه بعدی در نشیمن

دیوارپوش سه بعدی و برجسته

برای ایجاد تنوعی چشمگیر در دکوراسیون داخلی فضاها می توان از دیوارپوش سه بعدی به صورت برجسته استفاده نمود و با نورپردازی مناسب و ایجاد سایه جلوه ی منحصر به فردی را به فضا می توان بخشید. برای ساخت دیوارپوش سه بعدی از متریال های متنوعی مانند کاغذ و پی وی سی و پانل کناف و پانل بتنی استفاده می شود . از مزایای دیوارپوش سه بعدی می توان به عایق بودن در برابر حرارت و صوت ، مقاوم بودن در برابر نفوذ آب و وزن بسیار کم آن اشاره نمود.

استفاده از چسب کاشی برای نصب دیوارپوش پی وی سی بر روی دیوار حمام

روش نصب تایل بتنی تخت

تایل بتنی دیوار

با استفاده از قالب های گوناگون می توان پانل بتنی به صورت تخت و یا پانل سه بعدی را در طرح، رنگ و شکل های مختلف تولید نمود. پانل بتنی تخت دارای ضخامتی حدود ۴ میلی متر و وزن تقریبی ۷ کبلوگرم بر متر مربع می باشد. برای نصب تایل بتنی بر روی دیوار اصلی می توان از چسب استفاده نمود.

پوشش سرامیکی دیوار به صورت برجسته برای جلوگیری از جذب آلودگی و غبار

اجرای سرامیک برجسته بر روی دیوار

کاشی و سرامیک

سرامیک از مخلوط خاک رس با ماسه و فلدسپار تشکیل شده که قالب های آن تحت حرارت بالا پخته می شوند. استفاده از لعاب بر روی تایل رسی پخته شده باعث افزایش مقاومت سرامیک در برابر خراش و نفوذ آب می شود. تفاوت سرامیک دیواری و سرامیک کف در نوع و جنس لعاب است .

کاشی به قطعه سنگی مصنوعی گفته می‌شود که طول و عرض آن مختلف بوده و ضخامت آن چند میلی‌متر است، و یک روی آن دارای سطحی شیشه‌ای بوده و کاملاًّ صاف و صیقلی می‌باشد. کاشی محصولات سفالین است که در ساختمان کاربرد و اهمیت ویژه‌ای دارد . برای نصب کاشی یا سرامیک بر روی دیوار میتوان از ملات و یا چسب کاشی استفاده نمود.

Scan the code
Call - تماس